8 Eylül 2021 Çarşamba

Hz Peygamber'in Mina'da Bir Topluluğu İslâm'a Davet Etmesi


- Müdrik şöyle anlatıyor: Babamla beraber hacca gelmiştim. Mina'da konakladığımız da baktık ki bir cemaat vardır orada. Babama bu cemaatin kim olduğunu sordum. O da “İşte şu kişi yeni din getiren bir kimsedir” dedi. Baktım Rasûlullah (a.s.m) halka şöyle sesleniyordu: “Ey nas! Lailâheillallah deyin, kurtulun”[1]
- Haris b. Haris'ul-Ğamidî şöyle anlatıyor: Babama, Mina'da iken şu cemaatin kim olduğunu sordum. Babam cevap olarak dedi ki: “Bu cemaat kendilerinin içinden yeni çıkan bir peygamberin etrafında toplanmışlar”. Ben de yüksek bir yere çıktım, baktım Rasûlü (s.a.v)Ekrem'i gördüm. Halkı Allah'ın birliğine davet ediyordu, onlar da onun sözlerini reddediyorlardı.[2]
- Hasan b. Sabit şöyle anlatıyor: Ben hacca gelmiştim. Hz. Peygamber (s.a.v)  halkı İslâm'a davet ediyordu. Ona iman eden sahabîleri işkence görüyorlardı. Ben Ömer bin Hattab'ı gördüm. Benî Âmir b. Müemmel'den iman eden bir cariyeye işkence ediyordu. Sonra Zinnîre'ye vardı ve ona işkence etti.[3]

[1] Tabarani; Heysemi, VI/21 (Ravileri sikadır)
[2] Buhari, Tarih, Ebu Zür'a, Beğavi, İbn Ebi Asım, Tabarani; İsabe, I/275
[3] Vakidi, (Hasan b. Sabit'ten); İsabe, IV/312
Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu's-Sahabe, sf : 1/84.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler