8 Eylül 2021 Çarşamba

Hz. Peygamber'in Mina'da Bazı Kabileleri İslâm'a Davet Etmesi

 



- Rabia b. Abbâd şöyle anlatıyor: Ben daha genç bir insan iken babamla Mina'da bulunuyordum. Hz. Peygamber (s.a.v)  Arap kabilelerinin konakladıkları noktada durarak şunları söylüyordu: 

“Ey filan oğulları! Ben size gönderilen bir peygamberim. Size Allah'a ibadet etmenizi emrediyorum. O'na ortak koşmamanızı ve Allah'tan başka ortak koştuğunuz bu putların tümüne ibadeti terketmenizi size emrediyorum. Bana iman etmenizi, beni tasdik etmenizi, rabbimin bana yüklediği vazifeyi insanlara açıklayıncaya kadar beni korumanızı istiyorum”. Rasûlullah'ın arkasında gözü şaşı, yüzü ateş gibi yanan ve saçını iki örgü şeklinde örmüş olup, sırtında Yemen'in Aden şehrinde yapılmış kürk bulunan biri vardı. Hz. Peygamber (s.a.v)  sözünü tamamlayıp davasını arzettikten sonra arkasındaki kişi 

“Ey filan kabile! Bu sizi Lat ve Uzza'yı üzerinizden söküp atmaya davet ediyor. Sizin Benî Malik b. Ukayş'tan halefleriniz olan cinlerden uzaklaşmanızı istiyor. Sizi getirdiği bidat ve dalâlete çağırıyor. Sakın ona itaat etmeyin, sözüne kulak vermeyin” diyordu. O esnada babama 

“Ey baba! Şu Muhammed'in arkasından yürüyen ve onun sözlerini reddeden kişi kimdir?” diye sordum. Bâbam 

“Bu, Muhammed'in amcası Abduluzza b. Abdulmuttalib Ebu Leheb'tir” dedi.[1]


[1] İbn İshak, Bidaye, III/138, Abdullah b. Ahmed ve Tabarani, Heysemi, VI/36. (Senedde Hüseyin b. Abdillah b. Ubeydullah vardır ve zayıftır. İbn Main onu sika kabul etmiştir. Ayrıca İbn İshak'ın rivayetinde de ismi bilinmeyen bir ravi vardır)

Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu's-Sahabe, sf : 1/82-83.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler