18 Temmuz 2022 Pazartesi

18. FASIL: SA'D B. EBÎ VAKKAS'IN AÇLIĞI

 


Sa'd'ın Bu Konudaki Kıssası ve Allah Yolunda İlk Ok Atan Arap Olması

Sa'd b. Ebî Vakkas şöyle anlatıyor: Hz. Peygamber'le beraber büyük bir sıkıntı ve geçim darlığı çekiyorduk. Bu durumumuz o kadar çok sürdü ki, sıkıntıya alıştık. Bir gece abdest bozmak için dışarı çıktığımda, bevlimin bir şeye değdiğini hissettim. Onu yerden aldım. Bu bir deve derisinin parçasıydı. Onu iyice yıkadım, sonra ateşte pişirdim. Onu iki taşın arasında ezerek yedim. Arkasından biraz da su içtim. Bununla üç gün idare ettim.[1]

- Sa'd b. Ebî Vakkas şöyle anlatıyor: Allah yolunda ilk ok atan Arab benim. Biz Rasûlullah (a.s.m) ile beraber gazaya çıkıyorduk. Bizim yemeğimiz diken ağacının yapraklarıydı.[2]

________________________________________

[1] Hilye, I/93

[2] Terğib, V/179 (Buhari ve Müslim'den); Ebu Nuaym, Hilye, I/18; İbn Sa'd, III/99

Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu's-Sahabe, sf : 1/303.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler