9 Mayıs 2022 Pazartesi

Hz. Ebubekir'in Elbise Yetersizliğine Sabretmesi ve Cebrail'in Onu Müjdelemesi

 



- Hz. Peygamber (s.a.v)  bir gün oturuyordu. Yanında Ebubekir (r.a.) de vardı. Ebubekir'in sırtında bir aba vardı. O abayı da göğsüne bir dikenle iliklemişti. O anda Hz. Peygamber'e Cebrail geldi. Allah'tan ona selam getirdi. Sonra 

“Ey Allah'ın Rasûlü! Ne oluyor, Ebubekir'in göğsünde bir dikenle iliklenmiş aba giydiğini görüyorum?” dedi. Hz. Peygamber (s.a.v)  

“Ey Cebrail! Mekke fethinden önce bütün malını bana harcadı” buyurdu. Cebrail 

“O halde Allah'tan ona selam söyle ve de ki: Rabb'in sana soruyor, bu fakirlik halinden razı mısın değil misin?” Hz. Peygamber (s.a.v)  Ebubekir'e dönerek 

“Ey Ebabekir! Cebrail burada. Allah'tan sana selam getirmiştir ve Rabb'in senden ‘Bu fakirlik halinde benden razı mısın değil misin?' diye soruyor”. Bunun üzerine Ebubekir Sıddık ağladı ve 

“Ben Rabb'ime nasıl öfkelenebilirim? Ben Rabb'imden razıyım, ben Rabb'imden razıyım” dedi.[1]



________________________________________

[1] Hilye, VII/105; Kenzü'l-Ummal, IV/353, İbn Kesir “bu hadiste şiddetli bir garabet vardır” diyor.

Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu's-Sahabe, sf : 1/315-316.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler