18 Nisan 2022 Pazartesi

Ebu Zer'in Beş Kere Biatta Bulunması

 


- Ebu Zer şöyle anlatıyor: Hz. Peygamber'e beş kez biat ettim. O da yedi defa Allah'ı şahit kılarak Allah'ın dini hususunda hiç kimsenin sözüne kulak asmayacağıma dair benden söz aldı. Hz. Peygamber (s.a.v) bir gün beni çağırtarak

‘Ey Ebâ Zer! Allah'ın cenneti karşılığında bana biat eder misin?' dedi. Ben de

‘Evet, ederim!' dedim ve ellerimi uzattım. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.v)

‘Halktan hiç bir şey istememek üzere biat ediyorsun' buyurdu. Ben de

‘Tamam!' dedim. Hz. Peygamber (s.a.v)

‘Kamçın düşse dahi almak için kimseden yardım istemeyeceksin, bineğinden inecek ve onu kendin alacaksın' şartını da koştular. Hz. Peygamber (s.a.v) bana ‘Altı gün sonra gel, ey Ebâ Zer! Aklını kullan, sana söyleyeceklerimi iyi dinle!' buyurdular. Yedinci günü oraya vardım; Hz. Peygamber (s.a.v) bana şunları söylediler: ‘Sana Allah'ın emirlerinin gizlisinde ve açığında O'nun takvasından ayrılmamanı tavsiye ediyorum. Bir kimseye kötülük yapacak olursan hemen arkasından ona iyilik yap! Sakın hiç kimseden birşey isteme. Kamçın dahi düşse sen kendin in, al. Sakın herhangi bir emânet kabul etme![1]

________________________________________

[1]Terğib II/99 (İmam Ahmed ve Ebu'l-Müsenna'dan).

Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu's-Sahabe, sf : 1/233.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler