22 Nisan 2022 Cuma

Cerir b. Abdullah'ın İslâm Üzerine Biat Etmesi


- Cerir b. Abdullah, Muğîre b. Şûbe'nin vefatında minbere çıkarak bir hutbe okudu ve şunları söyledi:

‘Size tek ve ortaksız olan Allah'ın takvasını; vakar ve ağırbaşlılığı tavsiye ediyorum. Çünkü ben Hz. Peygamber'e şu ellerimle İslâm üzerine biat ettim. Orada Hz. Peygamber'e her müslümana nasihat edeceğime dair söz verdim. Kâbe'nin Rabb'ineand içerim ki ben hepsine nasihat ediciyim ve sizin için Allah'tan af talebinde bulunuyorum'. Bunları söyledikten sonra minberden indi.[1]

________________________________________

[1] Ebu Avane, Müsned I/38 (Ziyad b. Ilaka'dan); Buhari I/14 (Tamamını); Beyhaki ve diğerleri de Ziyad b. el-Haris'den.

Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu's-Sahabe, sf : 1/230.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler