26 Nisan 2016 Salı

AF VE MAĞFİRET


                         AF VE MAĞFİRET   

4111- 
Ebu Eyyüp anh anlatıyor:"Resülullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Eğer siz hiç günah islemediyseniz, Alla Teala hazretleri sizi helak ve yerinize, günah işleyecek (fakat tevbeleri sebebiyle)mağfiret edeceği kimseler yaratırdı."

Müslim, Tevbe 9,(2748) Tirmizi Da'avat 105,(3533).

4112-Muslim'de Ebu Hureyre'nin bir tiayeti soyledir ."Resülullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:"Nefsin kudret elinde olan Zat'a yemin ederim ki, eğer siz hiç günah işlemezseniz,Allah sizi toptan helak eder; arkadan da istiğfar eden bir kavim yaratır ve onlara mağfiret ederdi."

Muslim , tevbe 9,(2748)

Rezin  şu ziyadede bulundu: "Resülullah aleyhissalatu vesselam buyurdu ki: Mevsim elinde bulunan zat'ı Zülcelal'e yemin olsun ki, günah işlemediğini takdirde ondan daha büyük olan ucb'e düseceğinizden korkarım."

Bu rivayet Münziri'nin et Terğib vet -Terhibi'nde kaydedilmiştir (4,20)

4113-Hz Ebu hureyre radıyullahu anh anlatıyor:" Resülullah aleyhissalatu vesselam (bir hadisi kudsi'de) Rabbinden naklen buyururlar ki:"bir kul günah işledi ve: Ya Rabbi gunahımı affet!" dedi. Hak Teala da: "Kulum bir günah işledi; arkadan bildi ki günahları affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır."
Sonra kul dönüp tekrar günah işler ve:" Ey Rabbim günahımı affet!"der.
Allah Teala Hazretleri de:
"Kulum bir günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır."
Sonra kul dönüp tekrar günah işler ve:"Ey Rabbim beni affeyle" der. Allah Teala da:
Kulum günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle muahaza eden bir Rabbi olduğunu bildi. Dilediğini yap,ben seni affettim"buyurdu."

Buharı Tevhit 35;Müslim Tevbe 29,(2758)

4114-Hz Enes radıyullahu anh anlatıyor: Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:"Allah Teala Hazretleri diyor ki:" Ey Ademoğlu! Sen bana dua edip (affımı) ümit ettikçe ben senden her ne sâdır olsa, aldırmam, ben seni affederim. Ey Ademoğlu! Senin günahın semanın bulutları kadar bile olsa, sonra bana dönüp istiğfar etsen, çok oluşuna bakmam, seni affederim. Ey Ademoğlu ! Bana arz dolusu hata ile gelsen, sonunda hiç bir şirk koşmaksızın bana kavuşursun, seni arz dolusu mağfiretimle karşılarım."
Tirmizi,Da'avat 106,(3534).

4115-Cündep radıyullahu anh anlatıyor: Resülullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:" Bir adam: "Vallahi Allah falncayı mağfiret etmeyecek!" diye kesip attı. Allah Teala Hazretleri de: " falancaya mağfiret etmeyeceğim hususunda yemin eden de kim? Ben ona mağfiret ettim, senin amelinide iptal ettim, senin amelini de iptal ettim!" buyurdu."

Müslim Birr  137,(2621).

4116-Hz Ebu Hureyre radıyullahu anh anlatıyor: Resülullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:" Beni İsarail'de birbirine zıt maksat güden iki kişi vardı: Biri günahkardı, diğerinde ibadette gayret gosteriyordu. Abid olan diğerine günah işlerken rastlardı da: "Vazgeç!" derdi bir gun , yine onu günah üzerinde yakaladı. Yine," Vazgeç " dedi. Öbürü :
"Beni Allah'la başbaşa birak. Sen başam müfettiş misin?" dedi. Öbürü. " Vallahi Allah seni mağfiret etmez. Veya." Allah seni cennetine koymaz!" dedi. Bunun üzerine Allah ikisinin de ruhlarını kabzetti. Bunlar Rabülalemin huzurunda bir araya geldiler. Allah Teala Hazretleri ibadete gayret edene: "Sen benim elimdekine kadir misin?" dedi. Günahkara da dönerek. "Git rahmetimle cennete gir!" buyurdu. Diğeri içinde bunu ateşe götürün!"emretti"
Ebu Hüreyre  radıyullahu anh der ki: "(Adamcağız Allah'ın gazabına dokunan münabetsiz) bir kelime konuştu, bu kelime dunyasını da, ahiretini de heba etti."
Ebu Davut Edeb 51,(4901)

4117- Yine Ebu Hüreyre radıyullahu anh anlatıyor:" Resülullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:" Bir adam vardı(günah işleyerek nefsine zulmetmekte) çok ileri idi. Ölüm gelip çatınca oğullarına dedi ki: Ben ölünce cesedimi yakın, külümü iyice ezin ve rüzgarın önünde saçın. Allaha'a yemin olsun, eğer Rabbim beni bir yakalarsa hiç kimseye vermediği azabı verir! "
Ölünce bu söylediği ona yapıldı. Allah da arza'a emrederek:
Sende ondan ne varsa bana toplayıver! "dedi. Arz da da topladı Adam ayakta duruyordu. " Sen böyle bir vasiyet niye yaptın? "diye Rabb  Teala sordu. " Senden korktuğum için ey Rabbim! "Cevabını verdi. Allah Teala Hazretleri bu cevap üzerine onu affetti."
Buhari , Tevhid 35 Enbiya 50 Müslim, Tevbe 25(2756) Muvatta Cenaiz 51 (1,240) Nesai Cenaiz 117(4,113)

4118- Ümmü'd-Derda radıyullahu anha anlatıyor: " Ebu'd-Derda radıyullahu anh'ı işittim. Demişti ki:" Resülullah aleyhissalatu vesselam'ı işittim, şöyle buyurdu:" Müşrik olarak ölenle, bir müslümanı haksız yere öldüren hariç Allah bütün günahları affedebilir."
Ebu Davut Fiten 6,(4270)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaptığınız için teşekkürler